Iværksættertanker bag om BLOCH EGÅ – Hvor meget tør vi dele?

Vi har et mål om at vi ikke ”blot” bliver en webshop, som sælger produkter. Når vi siger ”Velkommen indenfor”, er det fordi, vi mener mere med det end som en ganske naturlig høflighedsfrase. Det er vel nemt for en webshop at byde velkommen indenfor, men hvad betyder det egentlig for os?

Vi har haft en del snakke frem og tilbage om lige netop det her, for hvor meget skal vi dele? Af idéer, muligheder, tanker, ja og udfordringer? Skal vores posts kun handle om noget direkte webshop-relateret, produkt-specifikt og kommercielt, eller tør vi bevæge os mere rundt om (og bag om) webshoppen? En webshop, som er opstået grundet vores egen hus-renovering, indretning, området vi bor i, de rejser vi tager, de faglige baggrunde vi har, den dynamik vi har imellem os som par og familie på tre – den inspiration vi generelt får og skaber i vores liv. BLOCH EGÅ er opstået, og skal derfor også videreudvikles, på baggrund af denne inspiration. Vores ”Velkommen indenfor” er forhåbentlig en måde at interagere med vores eksisterende og potentielle kunder og følgere – vi tænker, at ved at dele nogle tanker ”bag facaden”, bliver der et større rum for at I også kan melde tilbage til os med feedback. Og vi kan håbe på at skabe en mere personlig, og ikke blot kommerciel, relation.

Det er spændende, men også skrøbeligt, at vise et projekt frem for offentligheden, som vi har arbejdet på i rigtig lang tid. At komme ”out in the open” medfører naturligvis en masse spørgsmål. For få uger siden – da vi LIGE havde åbnet – var det tanker som: Hvordan får vi skabt kendskab til os? Kan vores produkter overhovedet sælge? Har vi overset en masse fejl på hjemmesiden? Hvad nu hvis vores HEXAGONS falder ned af væggene hjemme hos folk? Nu er det nærmere: Hvornår er en Instagrammer influerende nok til at få vores produkt gratis for at promovere det? Mon folk synes det er uprofessionelt, at vi fra starten ikke havde klæbemateriale til ru vægge? Hvad er vores næste skridt ift. at sprede kendskabet til os, og er det muligt at få følgere uden at lave giveaways og andre promoveringer? Tør vi dele vores visioner for BLOCH EGÅ? Spørgsmål, store som små, der er uundgåelige i en proces som vores.

I skrøbeligheden findes i særlig grad også stoltheden over, at vi endelig kan vise vores platform frem – et projekt, vi har skabt, sideløbende med vores jobs, vi har renoveret hus, og vi er blevet forældre. Vi gjorde det, og vi gør det, fordi vi ikke kan lade være. Vi kan ikke lade projekterne være, hverken i huset eller med webshoppen – selvom de nogle gange driver os derud, hvor vores omgangskreds kun kan grine (sødt) af os, når vi (igen) har gang i et nyt projekt, som både giver os – og dræner vores – energi.

Lige nu er vores succes, at vi er åbnet, og at vi bliver set i mini-skala rundt omkring – og at vi får mange positive kommentarer (TAK for det, vi bliver så stolte!) Det er en lang, sej proces at gøre sig bemærket i bolig-land, og vi er allerede ved at blive lidt små-skøre af konstant at være online på de sociale medier. De bittesmå skridt er mega vigtige at huske på og fejre – f.eks. at vi er på vej mod 250 følgere, og dét er da fedt! For nogle er det ingenting, men for os er det stort – for et par uger siden havde vi vel 25. Der er RIGTIG meget vi kunne gøre markedsføringsmæssigt og som vi skal lære, men det handler i særlig grad også om at finde balancen i hvad vi kan, og vil, når vi gør det her sideløbende med alt mulig andet. For vi vil jo gerne ”mere” med BLOCH EGÅ, men det er lige det der med at turde dele de tanker? Vi har snakket en del om, at selvom en potentiel kunde kan være meget interesseret i HEXAGONS vægdekoration, så foretages købet nok ikke helt impulsivt – det kræver betænkningstid i forhold til hvor i hjemmet, hvilke farver, hvilken pakkestørrelse o.l., før vedkommende overhovedet foretager et køb. Og så skal folk jo lige kende til os – og det skal Google for øvrigt også! Tålmodighed og hårdt arbejde må være vejen frem, så kommer det hele nok lidt efter lidt. 🙂

Velkommen indenfor – og spread the word, så bliver vi bare så mega glade – og tusind tak for jeres opbakning indtil videre!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *